reklama

Back to Africa . . .

. . . alebo inak: Je možné, žeby za stratu mojej chuti bola zodpovedná Lufthansa? Hm, viem, je to trochu zvláštny úvod (dokonca aj ja mám pri tom tendenciu sa zvláštne tváriť). Ale aj ten svedčí o tom, čo aspoň čiastočne vyjadruje. Už dva týždne hľadám chuť. Chuť od čohokoľvek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Začiatkom júla som sa konečne po 6 mesiacoch dostal z Afriky do civilizácie zvanej Európa, keďže prišiel čas krátkeho návratu domov na Slovensko. Dva týždne však boli neskutočne málo. Uvedomoval som si to spolu s kolegom, keď sme si s nechuťou predstavovali cestu späť na africkú pôdu. Cesta domov bola neskutočne slastným zážitkom. O to ťažšie sme absolvovali návrat do Eritrei.

Tie krátke dva týždne boli kratšie ako to v skutočnosti znie. Možno ešte kratšie. Ale čo už, vybrali sme si túto prácu, súhlasili s podmienkami, neostávalo nič iné, len sa po tých krásnych krátkych dvoch týždňoch nasáčkovať ráno o 01:00 do služobnej Octávie a nasmerovať si to na letisko do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Odtiaľ nás už pod svoje krídla zobrala Lufthansa.

Obrázok blogu




Na jej palube sme sa dostali do Frankfurtu a odtiaľ sme sa vydali na niekoľko hodinový let do Asmary cez Saudskú Arábiu. Podľa všetkého je tam lecnejšie palivo, lebo z Jeddy to bolo do Asmary už len asi hodinu. Takže preto to medzipristátie. Inak mi to nejako nedávalo zmysel. A popri tom sa samozrejme zviezli tí, ktorých destinácia bola práve v Saudskej Arábii. Ale aj pre nás to bolo celkom zaujímavé vidieť trochu arabského sveta postaveného na rope.

Obrázok blogu




Obrázok blogu




Priznám sa, toto bol môj prvý kontakt sa arabskou pôdou. Ale to mesto vôbec nevyzerá zle. Aspoň z určitého nadhľadu. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu




Obrázok blogu




Nakoniec sme sa po 8 hodínách dopracovali do Asmary (hlavné mesto Eritrei). Okrem toho, že prejsť passovou kontrolou je zážitok sám o sebe, sme tam zažili ešte jeden nepríjemný šok. Na letisku v Asmare (kapacitou ho asi prevyšuje aj náš Sliač) pristáli naraz tri lietadlá. A to ste mali vidieť ten chaos pri preberaní batožiny. Na naše kufre sme čakali asi 2 hodiny. Niečo také som ešte naozaj nezažil. Totálna tlačenica, niektorí cestujúci nemali chrbtovú kosť a po "hale" spolu so sebou presúvali aj vozíky, ktorými strpcovali čakanie ostatným čakateľom, ktorí mi v niektorých prípadoch pripadali ako časovaná bomba, ktorá sa chystá vybuchnúť. Niektorí nakoniec aj vybuchli. Ale na osadenstvo letiska to však nemalo žiadny vplyv. V každom rohu tej miestnosti sa nachádzala kopa rôznej batožiny. Pásy, ktoré nám batožinu mali priniesť sa upchali ďalšími kuframi, tie potom miestni chlapci zhadzovali len tak ledabolo do ďalšieho rohu, aby sa pásy vyprázdnili. A potom, nájdi si v tom zmetku svoj kufríček. Aj by som to zväčšnil, ale obavy z toho, že ma Eritrejci vyhlásia za špióna (čo sa tu už niekoľkým stalo a prišli o foťáky a satelitné telefóny) prevýšili moju chuť vytiahnuť fotoaparát a premiestniť tento chaos do digitálnej podoby. Škoda, naozaj by bolo na čo pozerať.

K naším veciam sme sa nakoniec dostali. Nechýbalo nič a po povolení miestnych obhliadačov batožiny (alebo žeby mŕtvol?!) sme mohli opustiť túto inštitúciu nazývanú letisko (ešte k tomu aj medzinárodné). Po pár dňoch v Eritrei som si však uvedomil, že mi predsa len niečo chýba. Neviem nájsť chuť. Chuť do čohokoľvek. Žeby bola ostala niekde na ceste medzi Slovenskom a Eritreou? Žeby bola za to zodpovedná práve Lufthansa? Hm, fakt neviem, ale dúfam, že mi moju stratenú chuť čo najskôr dopravia na africkú pôdu. Aj s ňou je to tu beztak dosť ťažké.

Well, hor sa do práce. Však aj toto nakoniec prejde a jedného dňa sa zase vydám na cestu domov.

Štefan Ambroš

Štefan Ambroš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden z tých, ktorí veria, že ľudia vôbec nie sú zlí, hoci ma niekedy občas riadne vytočia. Okrem toho verím, že snívať s otvorenými očami je dôležité, pretože sny pochádzajú od Boha a ten nám má ešte stále čo povedať ... Zoznam autorových rubrík:  Potulky po ÁziiAko to vidim JAAfrika - EritreaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu