reklama

Volit ci nevolit? To je otazka . . .

. . . na ktoru sa niektori Slovaci pokusaju najst odpoved. Je vsak opodstatnena?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

V poslednom obdobi sa tu dost casto objavuju prispevky, v ktorych sa autori zamyslaju nad pravom ci povinnostou volit (zeby to bolo sposobene tym, ze tu mame opat volby?). Ja teraz nie som na Slovensku. A mrzi ma to aj kvoli tym volbam. Preto nerozumiem tomu, ako niekto, kto bude mat v sobotu moznost vyjadrit svoj nazor, riesi dilemu, ci svoje pravo vyuzit alebo nie.

Raz za 4 roky mam pravo vyjadrit svoj nazor. Mozno si poviete, ze ten jeden listok nic nezavazi. To vsak vobec nie je pravda. Ten jeden listok je jeden z tisicov ci milionov a vsetky spolu maju neskutocnu dolezitost. Pre teba, pre mna, pre nas, pre Slovensko. Zahodit prilezitost a rezignovane povedat, ze volit nema vyznam, je obycajny alibizmus. Aj napriek tomu, ze si myslite, ze nie je z coho vyberat. Ale prave v tom je nasa, ci moja zodpovednost. Postavit sa k tomu zodpovedne a snazit sa vybrat z ponuky to najlepsie. A zaroven verit, ze to najlepsie nakoniec aj zvitazi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ked vyuzijem svoje pravo (povinnost) volit, mam tiez pravo od vlady pozadovat vysledky. Mam pravo vyjadrit na jej adresu svoj kriticky pohlad. Preto ma niekedy dost vytacaju ludia, ktori by vladu neustale kritizovali a ked sa ich opytate na volby, jednoducho povedia, ze oni volit nejdu. Ma to logiku??? Pre mna absolutne nie. Maximalne tak nejaku zvratenu. Prieskumy zatial udavaju, ze sa volieb zucastni mozno do 40 % opravnenych volicov. To potom znamena, ze 60 % opravnenych volicov (viac ako polovica dospelej populacie na SK), ktori svojmu pravu povedia nie, nema jednoducho pravo kritizovat to, co sa bude na Slovensku diat nasledujuce 4 roky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pamatam si na volby `98. Boli to mimochodom moje prve volby. A pamatam si aj, s akym napatim som ich sledoval. Ved viete preco. Hlavne si vsak spominam na ten pocit, ked som vedel, ze vo vlade budu prave ti, ktorych som aj ja volil. Takze moj hlas predsa len nebol zbytocny. Po osmich rokoch mozem povedat, ze aj ja som svojim malom prispel k lepsiemu Slovensku. Pretoze to Slovensko je dnes skutocne lepsie.

Preto chodte volit. Uz len pre ten pocit. A pre pravo vyjadrit svoj vlastny nazor. Ja volit nebudem, pretoze som momentalne mimo uzemia SK. Preto vam to privilegium tento rok budem ticho zavidiet. Keby som vsak bol doma, tak v sobotu si cestu k volebnej urne urcite najdem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volbam zdar!

Štefan Ambroš

Štefan Ambroš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden z tých, ktorí veria, že ľudia vôbec nie sú zlí, hoci ma niekedy občas riadne vytočia. Okrem toho verím, že snívať s otvorenými očami je dôležité, pretože sny pochádzajú od Boha a ten nám má ešte stále čo povedať ... Zoznam autorových rubrík:  Potulky po ÁziiAko to vidim JAAfrika - EritreaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu